fbpx

Teams: Gesprekken in een kanaal

Share on linkedin
LinkedIn
Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on email
Email
Share on print
Print

Reeds gezien in Teams? De nieuwe knop “Nieuw gesprek” onderaan in het tabblad “Posts” in een kanaal.

Zo zie je duidelijker het verschil of je nu reageert op een bericht of een nieuw gesprek start. 

Probeer het bij gesprekken zo gestructureerd mogelijk te maken.
Enkele tips:

  1. Plaats in het begin van jouw gesprek een titel, onderwerp, … dat duidelijk maakt waarover dit gesprek zal gaan. Reageer op het bericht als je over dat onderwerp verder wenst te communiceren. Zo blijft alles bewaard in één “gesprek”.

2. Tag de persoon of groep met het @-teken als je specifiek die mensen iets wenst te vragen.

3. Gebruik de opmaakknop linksonder om meer opmaak te geven aan jouw bericht, maar vooral handig als je meerdere regels wenst te gebruiken, kan je hier wel de Entertoets gebruiken zonder dat jouw bericht verzonden wordt. Dus verzamel hier jouw volledig bericht in één geheel!

Nog meer op zoek naar handige tips in Teams? Vraag gerust een Teamstraining aan!

Meer ontdekken:

Markeringen zoeken in OneNote

Markeringen gebruiken in OneNote is een handige tool om zaken te categoriseren en in één oogopslag bij elkaar te verzamelen m.b.v. zoeken.  Via

Markeringen gebruiken in OneNote

Met markeringen (ook wel labels genoemd) kan je bij jouw notities aangeven of je een bepaalde taak reeds uitgevoerd hebt, hoe belangrijk

Emoji’s toevoegen aan kanaalnaam

Maak jouw kanalen visueler of zorg gewoon voor wat sfeer in jouw teamsomgeving, door gebruik te maken van emoji’s. Aan jouw kanaalnamen