fbpx

Markeringen gebruiken in OneNote

LinkedIn
Facebook
Twitter
Email
Print

Met markeringen (ook wel labels genoemd) kan je bij jouw notities aangeven of je een bepaalde taak reeds uitgevoerd hebt, hoe belangrijk iets is, waarvoor je deze notitie wilt gebruiken enz. Kortom, een handige functie om zaken te categoriseren. 

Een markering valt op tussen jouw notities waardoor je snel een visueel beeld krijgt EN je kan zoeken naar jouw markeringen om bepaalde notities bij elkaar te krijgen.

OneNote heeft een aantal voorgedefinieerde labels die je kan gebruiken (de lijst in de app voor Windows 10 en online zijn verschillend).

Om een label te gebruiken, sta je in de gewenste alinea en klik je op de label die je vóór deze alinea wenst te krijgen. Je kan ook meerdere labels bij één alinea plaatsen.

Wens je zelf een label aan te maken, kan je dit doen in de app voor Windows 10.

Je gaat naar de lijst met labels en klikt op “Een nieuwe tag” maken.
Hierna verschijnt rechts een dialoogvenster waar je een naam kan geven aan jouw label en een pictogram kan kiezen. 
De zelfgemaakte labels kan je ook verwijderen.

Nu kan je ook zoeken naar jouw markeringen om bepaalde zaken in één oogopslag bij elkaar te zien. 

Lukt het je niet om dit zelf uit te voeren? Of nog meer vragen rond deze mogelijkheid?
Neem gerust contact op, YoCa helpt je graag verder.

Meer ontdekken:

Keuzelijst in Excel

Het kan soms vlotter werken zijn in Excel als je cellen correct kan laten invullen door een keuzelijst te gebruiken met de

Meldingen bij een gesprek in Teams

Ieder gesprek in een kanaal kan je nauw opvolgen door meldingen in te schakelen als er iemand een antwoord stuurt in dat