fbpx

Regels laten uitvoeren tijdens de Out Of Office

Terwijl je afwezig bent, kan je bepaalde zaken laten uitvoeren in jouw Postvak In.
Een mail doorsturen naar een collega, bepaalde mails in een mapje verplaatsen, een mail beantwoorden met een ander bericht, enz.

  1. Ga in Outlook via Bestand naar “Automatische antwoorden”.
  2. Stel jouw Out of Office correct in (werk zeker met begin- en eindtijden).
  3. klik onderaan links op de knop “Regels”.
  4. Via “Regel toevoegen” kan je regels aanmaken die enkel werken tijdens jouw ingestelde periode.

In het bovenste deel stel je de voorwaarden in waaraan een mail moet voldoen om een regel te laten uitvoeren. Je kan ook meerdere voorwaarden instellen.

Daarna kies je de acties die uitgevoerd moeten worden op de mails die aan jouw ingestelde voorwaarden voldoen. Je kan ook meerdere acties combineren.

Ingestelde regels vind je terug in jouw overzichtslijst. Deze die geselecteerd zijn, zullen werken tijdens jouw afwezigheidsperiode. Regels die niet moeten werken kan je uitvinken, en later weer hergebruiken. 

Alle regels kan je uiteraard ook verwijderen of aanpassen. 

 

Lukt het je niet om dit zelf uit te voeren? Of nog meer vragen rond deze mogelijkheid?
Neem gerust contact op, YoCa helpt je graag verder.

Meer ontdekken: